Varanasi

21 maart 2014 - Varanasi, India

's Morgensvroeg heel vroeg wakker om met een roeiboot van op de Ganges de hindoes zichzelf te zien wassen bij zonsopkomst. Hier wordt eveneens de was gedaan in de heilige rivier. Dan snel nog effen ontbijten in één van de smalle straatjes van Varanasi bij een uiterst verzorgd lokale eettent. Wel bizar dat de heilige koeien en de lokale strontschepper voor je neus passeren terwijl je je broodje omelet zit op te eten maar dat hoort erbij. We wilden kost wat kost de burning ghats zien dus wij op pad. Na heel wat weg en weer geloop en vragen naar de weg werd het ons duidelijk. GeWoon de stoet volgen met de draagberie waarop een mooi versierd lijk lag en dan kwamen we er wel. Bij aankomst vroegen de oudere Indiërs ons om bij hen te komen zitten en dat hebben we dan ook gedaan. Wr hebben daar zo een drie kwartier gezeten terwijl het ene na het andere lichaam daar op een rituele manier werd klaargemaakt voor de crematie. Eerst was dit allemaal wat moeilijk te bevatten maar de locals vertelden ons op een non-verbale manier dat het goed was. En dat was het ook.
Morgen zijn we onderweg naar Nepal dus wordt het bye bye India.