Slaaptrein naar Varanasi en bezoek aan de Ganges en de ghats.

20 maart 2014 - Varanasi, India

Slaaptrein: per definitie een trein om op te slapen. Als je het vraagt aan Daisy zal ze je ongetwijfeld het tegengestelde vertellen. Geen oog heeft ze dichtgedaan! Ik daarentegen, met behulp van oordoppen, heb geslapen als een roos. Bij aankomst in Varanasi, zo rond de middag vlug doorgereden naar het hotel. Heel mooi hotel in vergelijking met het vorige. Restaurant echt top! Dan zijn we op excursie richting de Ganges en de ghats gegaan. Wat een drukte hier! Dit overstijgt alles wat we tot nu toe hebben gezien. Het krioelt hier van de fietsriksjas en motoren en voetgangers die elkaar iedere keer voor willen zijn. Niet moeilijk ook voor een stad met 2,1 miljoen inwoners.
Dan hebben we een moterboot genomen op de Ganges. Van op het water hebben we onze eerste kennismaking met de ghats meegemaakt. Op deze plaatsen worden de Hindoes verbrandt en hun overblijfselen in de rivier geduwd. Een innemend ritueel waar geen camera of fototoestel wordt geduld, en terecht...
Morgenvroeg moeten we vroeg uit de veren want we gaan voor zonsopgang terug naar de Ganges om de hindoes hun ochtendritueel te zien doen.

P.s.: Foto's zullen wat worden uitgesteld want het opladen lijkt niet altijd te willen lukken. Maar jullie krijgen ze zeker te zien!

1. Caroline:
    20 maart 2014
    Klinkt als een once in a lifetime experience. Geniet maar met volle teugen.