Agra dag 1

16 maart 2014 - Agra, India

De ochtendstond heeft letterlijk goud in de mond en bij zonsopgang stonden we klaar aan de poorten van de Taj Mahal. En wat voor een voorstelling stond ons te wachten! Wie dit niet heeft gezien moet dringend een ticketje India boeken. Om stil van te worden... Eén van de zeven wereldwonderen gezien en nog zes te gaan! Daarna naar Agra fort gaan kijken en duidelijk nog een stuk mooier dan het Amber fort in Jaipur. Een paleis voor Akbar en zijn hofhouding zoals het hoort te zijn.
Deze middag nog wat inkopen gedaan in Agra met een fietsriksja en wat een belevenis. Onze fietser Mike, een lieve man van 54 jaar die alle wielertoeristen van bij ons bij elkaar fietst, bracht ons tot aan een prachtige winkel. Toen hij ons naar het hotel bracht draaide hij zich om op zijn riksja om ons te bedanken voor hetgeen hij had verdiend door onze aankoop in de winkel (een luttele 2%) en verklaarde ons als waren wij zijn god. Voor hem was het een zeer kalme dag geweest en hij was zo blij en tot tranen toe bewogen dat hij die dag en morgen door ons het Holi-feest zou kunnen vieren! India zoals india is en daarmee is niks gezegd! Morgen gaan we zelf naar Holi en keren we geheid als felgekleurde toeristen terug!

1. Stef:
    16 maart 2014
    en mag zeker zijn dat hij meer dan de helft zal afgeven aan zijn familie, aja schoon é dad huzzetje ;)